Een blog laten schrijven is een fantastische publiekstrekker. Iedere keer dat mensen een blog publiceren, maken zij content die fans en volgers kunnen delen via sociale media, zoals Twitter, LinkedIn, Facebook en Google+. En, misschien nog wel belangrijker: ondernemers die een blog laten schrijven brengen hun bedrijf, producten en diensten in beeld bij een nieuw publiek dat deze nog niet kent.
Een blog laten schrijven geeft je ook content om aanwezig te blijven op sociale media. Het is niet zo moeilijk om een sociale media-account aan te maken. De eerste dagen en weken heb je ook wel voldoende stof om daar leuke berichten op te zetten. Maar wat doe je daarna? Je ziet het aantal interessante en relevante berichten op veel bedrijfspagina?s binnen sociale media langzaam maar zeker teruglopen.
Voordelen van een blog laten schrijven
- Je hoeft niet steeds weer een ‘berichtje’ te verzinnen. Je blog is in feite een contentvoorraad.
- Uit ieder blog haal je een aantal berichten dat je via sociale media verspreidt, met een link terug naar je blog, en dus naar je website.
- Een blog laten schrijven werkt dus twee kanten op: je versterkt je bereik via sociale media met content uit je blog; tegelijkertijd trek je nieuwe websitebezoekers naar je blog.
Zoekmachines lezen je blog ook!
Een blog laten schrijven betekent dat je met regelmaat weer een nieuwe pagina toevoegt aan je website die zoekmachines kunnen indexeren. En een blog betekent weer een nieuwe pagina over weer een ander onderwerp dat je doelgroep interessant vindt en dus zoekt. Zo weet Google dat je website actief en je content relevant is. En hoe actiever een website, hoe vaker de robots van de zoekmachines langskomen om te checken of er weer nieuwe content is die zij boven water moeten krijgen.
SEO en bloggen horen dus bij elkaar.